Poznaj 4 sposoby, by przyspieszyć metabolizm i schudnąć szybciej

Materiały partnerskie
26.07.2018 12:53
Poznaj 4 sposoby, by przyspieszyć metabolizm i schudnąć szybciej

Marzysz o szczupłej sylwetce, więc katujesz się ćwiczeniami na siłowni lub stosujesz bardzo rygorystyczne diety? Niepotrzebnie! Kluczem do sukcesu w odchudzaniu jest szybki metabolizm. Podpowiadamy, jak go podkręcić.

Metabolizm to różne przemiany biochemiczne zachodzące w naszym organizmie oraz towarzyszące im przemiany energetyczne. Na całość tych przemian składają się: anabolizm, dzięki któremu powstają nowe tkanki organizmu (np. mięśnie), i katabolizm, który jest procesem rozpadu tkanek. Równowaga między oboma procesami jest niezbędna nie tylko do prawidłowego funkcjonowania organizmu, lecz także utrzymania szczupłej sylwetki. Szybkość przemiany materii zależy od wielu czynników i jest nieco inna u każdego człowieka. Na szczęście możemy na nią wpływać. Jak to zrobić, by móc cieszyć się idealną figurą bez nadmiernych wyrzeczeń.

Jak przyspieszyć metabolizm i schudnąć? 4 skuteczne sposoby

1. Odpowiednia dieta. Jeśli już od jakiegoś czasu walczysz ze zbędnymi kilogramami, z pewnością przetestowałaś już kilka różnych diet. Jeżeli jednak wszystkie opierały się na zasadzie „im mniej, tym lepiej” i dostarczały Twojemu organizmowi jedynie tyle kalorii, ile było mu niezbędne, by przetrwać, nic dziwnego, że nie przyniosły pożądanego efektu, a po ich zakończeniu musiałaś jeszcze walczyć z efektem jo-jo. Tak naprawdę bowiem, żeby schudnąć, trzeba jeść! Ale oczywiście rozsądnie i z umiarem. Na pewno powinnaś wyeliminować ze swojego jadłospisu słodycze, nasycone kwasy tłuszczowe czy wysoko przetworzoną żywność. Zamiast tego uzupełnij swoje menu w świeże warzywa, niskokaloryczne owoce czy ryby zawierające cenne kwasy Omega-3. Koniecznie zadbaj też o to, by w Twojej diecie znalazły się składniki, które przyspieszają metabolizm. Jakie produkty są Twoimi sprzymierzeńcami w odchudzaniu?

  • Zielona herbata – zwiększa metabolizm tłuszczów, wzmacnia naturalny system ochronny organizmu przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, korzystnie wpływa na pracę układu krwionośnego oraz poziom cukru we krwi, pomaga walczyć ze stresem oksydacyjnym, a także stymuluje termogenezę ciała. Ponadto regularne picie zielonej herbaty zmniejsza uczucie głodu, warto zatem rozsmakować się w tym napoju.
  • Gorzka pomarańcza, a dokładniej synefryna, czyli związek chemiczny występujący w jej skórce, wspiera metabolizm tłuszczów, zmniejsza uczucie łaknienia, a tym samym pomaga kontrolować masę ciała. Nie bez powodu jest nazywany „lekiem na otyłość”.
  • Pieprz cayenne – zawiera kapsaicynę, czyli związek chemiczny, który nie tylko jest odpowiedzialny za ostry smak tej przyprawy, lecz także  przyspiesza metabolizm i zwiększa wytwarzanie ciepła w organizmie (termogenezę), a tym samym przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Co więcej, już niewielkie ilości pieprzu kajeńskiego spożywane okazjonalnie zmniejszają apetyt zwłaszcza na tłuste, słodkie i słone potrawy, a więc wszystko to, czego powinnaś unikać w czasie odchudzania.
  • Garcinia cambogia to mały, niepozornie wyglądający żółty owoc, który ma jednak wielką moc. Zawarty w nim kwas hydroksycytrynowy (HCA) pomaga skutecznie walczyć z nadmiarem tkanki tłuszczowej, przyspieszając przemianę materii, a także hamując apetyt. Garcinia cambogia znajdziesz m.in. w przyprawie curry, dlatego warto włączyć ją do swojego jadłospisu.
  • Maliny – są nie tylko niezwykle smaczne i zdrowe, lecz także niskokaloryczne – 100 g malin to zaledwie ok. 40 kcal i tylko 5 g cukrów. Co więcej, maliny zawierają dużo błonnika, który zwiększa uczucie sytości i przyspiesza przemianę materii. Ponadto owoce te mają jeszcze jeden wyjątkowy składnik, tzw. keton malinowy, czyli związek, który – jak dowodzą badania – wpływa na produkcję noradrenaliny, a za jej pośrednictwem przyspiesza spalanie tłuszczu i zmniejsza jego przyswajanie.
  • Kofeina – jeśli nie wyobrażasz sobie poranka bez kawy, many dla Ciebie dobrą wiadomość: kofeina pobudza nie tylko Twój umysł, lecz także ciało, dzięki czemu wspomaga proces odchudzania. Składnik ten przyspiesza metabolizm i zwiększa termogenezę, a także likwiduje uczucie zmęczenia i stymuluje produkcję dopaminy, co pozwoli Ci łatwiej wytrwać podczas intensywnych ćwiczeń.
  • Witamina B3 (niacyna) i B6 (pirydoksyna) – odpowiednia dawka tych witamin z grupy B przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, a tym samym pomaga przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Chrom – mimo że w naszym organizmie znajduje się zaledwie 6 mg tego pierwiastka, ma on niebagatelny wpływ na przebieg wielu ważnych procesów, m.in. przemianę węglowodanów. Chrom ogranicza odkładanie tłuszczów, a także reguluje poziom lipidów we krwi i pomaga utrzymać równowagę między cholesterolem LDL i HDL.
Bez tytułu

Pewnie zastanawiasz się teraz, jak w swojej diecie zawrzeć wszystkie powyższe produkty w odpowiedniej ilości? Rzeczywiście może to być nie lada wyzwaniem. Nawet najlepiej zbilansowana dieta może bowiem nie dostarczyć Twojemu organizmowi dawki składników niezbędnej do podkręcenia metabolizmu i przyspieszenia procesu odchudzania. Dlatego warto sięgnąć po suplement diety, taki jak TillSlim, który Ci w tym pomoże. TillSlim zawiera optymalną kompozycję składników przyspieszających metabolizm i poprawiających spalanie tłuszczu. W jednej kapsułce TillSlim znajduje się aż 700 mg ekstraktów z roślin takich jak garcinia cambogia, zielona pomarańcza i pieprz kajeński. Dzięki temu nie musisz martwić się o to, czy Twój każdy posiłek zawiera odpowiednią dawkę tych składników.

hshshhs

2. Regularność posiłków. Jeśli przerwy między kolejnymi posiłkami są bardzo długie, Twój organizm spowalnia pracę oraz zaczyna robić „zapasy”. Dlatego kluczem do sukcesu jest regularność w jedzeniu, która sprawi, że Twój organizm nie będzie musiał odkładać energii na „gorsze czasy”. Jedz 5 niewielkich posiłków dziennie co ok. 3–4 godziny, zaczynając od pożywnego śniadania nie później niż godzinę od wstania z łóżka.

najwazniejsze-zasady-zdrowego-odzywiania

3. Aktywność fizyczna. Jeśli chcesz, by Twój metabolizm przyspieszył, a waga spadła, powinnaś regularnie ćwiczyć. Wcale nie oznacza to jednak, że będziesz musiała spędzać długie godziny na morderczym treningu. Przeciwnie, okazuje się bowiem, że szybciej tracimy na wadze podczas umiarkowanego wysiłku. Osobom, które chcą przyspieszyć metabolizm i zrzucić zbędne kilogramy, trenerzy polecają zwłaszcza treningi interwałowe, podczas których naprzemiennie przez krótki czas (np. kilkadziesiąt sekund) wykonujemy ćwiczenia w normalnym i bardzo szybkim tempie. Dzięki temu organizm zużywa energię znacznie szybciej, nie tylko podczas treningu, lecz także nawet kilka godzin po jego zakończeniu. Dodatkowo trening interwałowy poprawia pracę układu krążenia i zwiększa wydolność oddechową.

trening-tlenowy-pomaga-pozbyc-sie-zbednych-kilogramow

4. Zdrowy sen. Zbyt mała ilość snu sprawia, że stajemy się przemęczeni, a nasz organizm pracuje mniej wydajnie, co oznacza, że spowolnieniu ulega też przemiana materii. Dlatego nie zarywaj nocy i śpij min. 7–8 godzin na dobę. Zadbaj także o odpowiednią temperaturę w sypialni – niższa temperatura (ok. 18–20 stopni Celsjusza) sprawi, że Twój metabolizm jeszcze bardziej przyspieszy, bo organizm będzie zużywał więcej energii, by utrzymać stałą temperaturę ciała.

Fotolia_81954278_Subscription_Monthly_M

artykuł partnerski