Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Jak jeść mniej? To wcale nie takie trudne!

31.08.2015 15:16

Jeśli próbujesz ograniczyć ilość jedzenia, mamy coś, co może Cię zainteresować. Naukowcy udowodnili, że kilka prostych sztuczek może pobudzić lub zmniejszyć apetyt. Oto kilka z nich.

Jak jeść mniej? To wcale nie takie trudne! fot. Jak jeść mniej? Sposoby na szybkie odchudzanie

Kolor, rozmiar i czas – wszystko to ma znaczenie przy posiłku. Jedne rzeczy mogą sprawić, że Twój apetyt będzie nieposkromiony, inne pomogą Ci go kontrolować. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak jeść mniej to stosuj się do poniższych porad.

Jakie kolory pomogą schudnąć?

Konkretnie kolor zastawy i obrusu. Udowodniono naukowo, że nasz umysł odbiera rzeczy w kolorze niebieskim, fioletowym i czarnym jako mało apetyczne. Możesz więc oszukać swój mózg i położyć jedzenie na czarnym talerzu, aby zjeść mniej. Unikaj jednak koloru czerwonego oraz żółtego, ponieważ wzmagają one chęć jedzenia.

Im mniejsze porcje, tym lepsze

Osoby próbujące zrzucić kilka kilogramów powinny serwować jedzenie w mniejszych naczyniach. Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badanie, podczas którego poproszono studentów, aby nalewali zupę do miseczek o różnych rozmiarach. Okazało się, że większe porcje nalewali do większych misek, a mniejsze do mniejszych. Chodzi tutaj o iluzję optyczną. Nawet niewielka ilość jedzenia wygląda jak duża porcja na mniejszym talerzu. Warto również jeść małą łyżeczką, dzięki czemu delektujesz się każdym kęsem i szybciej odczuwasz sytość.

Nie jedz za szybko

Nigdy nie śpiesz się z jedzeniem. Jeśli wydłużysz czas jedzenia, oszukasz tym swój mózg i szybciej będziesz syty. Możesz pójść nawet o krok dalej i jeść ręką lewą, jeśli jesteś praworęczny lub prawą jeśli leworęczny. Dzięki temu proces jedzenia będzie znacznie dłuższy.

Ważne jest też, aby nie siadać do jedzenia w momencie dużego stresu. Zdenerwowany zjesz więcej.

Pij dużo i zdrowo

Najlepszym napojem do posiłku jest woda. Jeśli chcemy zmniejszyć apetyt powinniśmy pić ją przed posiłkiem i podczas niego. Dzięki temu żołądek będzie szybciej pełny, a my przestaniemy czuć głód.

Możesz również pić niesłodzoną herbatę – zieloną albo czarną. Zielona poskramia apetyt, przyspiesza przemianę materii oraz – jeśli ćwiczymy – zwiększa spalanie tłuszczu nawet o 7 proc. Picie czarnej herbaty zmniejsza z kolei zawartość cukru w organizmie, dzięki czemu szybciej przestajemy być głodni i zmniejszamy częstotliwość napadów głodu. i być może to jest właśnie odpowiedź na pytanie o to jak jeść mniej.

Oceń