Czy podczas ciąży można ćwiczyć?

Aleksandra Supryn
22.09.2015 11:32
Czy podczas ciąży można ćwiczyć?
fot. Czy podczas ciąży można ćwiczyć?

Kobiety w ciąży bardzo często boją się uprawiać sport. Obawiają się o zdrowie zarówno dziecka, jak i swoje. Obiecują sobie, że zaczną ćwiczyć zaraz po urodzeniu dziecka. Szybko okazuje się jednak, że nie mają na to czasu, ponieważ są pochłonięte opieką nad noworodkiem. Trenerka personalna Sophie Guidolin próbowała nam niedawno udowodnić, że kobieta w ciąży nie musi zmieniać swojego treningu. 26-latka umieściła w sieci zdjęcie, na którym widać jak podnosi sztangę z 30-kilogramowym obciążeniem. Sophie była wtedy w 6. miesiącu ciąży bliźniaczej.

Czy tak intensywne ćwiczenia są jednak zdrowe dla Ciebie i dziecka?

Czy podczas ciąży można ćwiczyć?

Jak najbardziej tak ‒ możesz ćwiczyć aż do samego porodu. Jedynym przeciwwskazaniem jest ciąża zagrożona lub Twoje złe samopoczucie.

Jakie ćwiczenia wykonywać podczas ciąży?

Według zaleceń ginekologów panie w ciąży mogą wykonywać trening ogólnorozwojowy, który wzmacnia większość partii ciała. Z czasem, kiedy brzuch robi się większy, należy zmienić trening na mniej obciążający. W późniejszych miesiącach zaleca się ćwiczenia rozciągające, które mają przygotować do porodu.

Czy podczas ciąży można ćwiczyć?

Ćwiczenia po ciąży

Intensywne ćwiczenia fizyczne można zacząć dopiero 6 tygodni po porodzie. Jak jednak znaleźć na to czas? W większych miastach jest wiele klubów fitness, które oferują specjalne zajęcia dla kobiet z dziećmi. Podczas treningu pociechami zajmuje się opiekunka. Mama może również w dowolnym momencie przerwać ćwiczenia i zająć się swoim dzieckiem.

Źródło: newsrm.tv