Wyprostuj się! Znamy prosty sposób na garbienie się [WIDEO]

Aleksandra Supryn
07.01.2016 10:52
Wyprostuj się! Znamy prosty sposób na garbienie się [WIDEO]
Fot. Ćwiczenia na garbienie się. Sprawdź, czy masz prawidłową sylwetkę

Coraz więcej osób ma problemy z prawidłową sylwetką. Niejednokrotnie to wina naszego siedzącego trybu życia. Siedzimy w pracy i w czasie wolnym, w komunikacji miejskiej i przed telewizorem. Co więcej, bardzo często siedzimy w nieprawidłowej pozycji.

Siedzenie samo w sobie jest złe, a siedzenie w nieprawidłowej pozycji – fatalne. Garbienie się, oprócz tego, że wygląda nieestetycznie, może powodować poważne problemy zdrowotne oraz trwałe zwyrodnienie sylwetki.

Utrwalenie się tej nieprawidłowej postawy ciała może mieć różne przyczyny. Bardzo często upatruje się jego początków już w dzieciństwie. Zestresowane, przestraszone dziecko, które jest nieustannie strofowane, przyjmuje postawę obronną – garbi się.

To jednak nie wszystko. Duży wpływ ma na to również długotrwałe „kulenie się” podczas nauki czy pracy oraz wrodzone wady mięśni. No dobrze ale jak się nie garbić?

Jak się nie garbić?

Wydaje Ci się, że masz problem z garbieniem się? Możesz to szybko sprawdzić. Wstań i wyprostuj się – wciągnij brzuch, wypnij pierś, ściągnij łopatki, napnij pośladki i spójrz przed siebie. Jeśli odczuwasz dyskomfort lub ból, masz problem z nieprawidłową postawą ciała.

Na szczęście znamy proste ćwiczenia na garbienie się, dzięki którym poprawisz sylwetkę i raz na zawsze przestać się garbić. Dzięki ćwiczeniom pokazanym na filmie jesteś w stanie osiągnąć to w przeciągu miesiąca.

Stań pod ścianą, tak aby pięty, plecy i głowa jej dotykały. W ten sposób ciało znajdzie się w prawidłowej, wyprostowanej pozycji. Pamiętaj o tym, aby przyciągnąć podbródek do szyi. Ważne jest, aby nie odchylać głowy do tyłu. Jeśli Twoja postawa jest już lekko zdeformowana, lepiej podłóż pod nią poduszkę i w ten sposób „dotknij ściany”.

Następnie umieść ręce w pozycji 45 stopni, tak jak na filmie i zacznij wykonywać ćwiczenia – unoś ręce w górę, a później je opuszczaj. Powtórz ok. 10 razy.

Kolejne ćwiczenie ponownie zaczynamy od rąk ustawionych w pozycji 45 stopni. Tym razem będziemy jednak przenosić je do uszu i zakrywać je. Powtórz 10 razy.

Ostatni element to „ciągnięcie liny”. Przenosimy rękę do góry, wysoko nad głowę, jakbyśmy chcieli złapać za linę, a następnie, napinając mięśnie, ciągniemy do dołu. Pamiętaj, aby nie patrzeć w górę, podbródek musi być cały czas schowany. Powtórz 10 razy zmieniając ręce.

Wszystkie elementy wykonuj trzykrotnie dwa razy dziennie. To powinno pomóc Ci przestać się garbić.

Jakie są konsekwencje garbienia się?

Garbienie się prowadzi do kifozy, czyli po prostu powstania trwałego garba.

Bardzo najczęstszą konsekwencją przybierania nieprawidłowej postawy jest również okropny ból pleców, pojawiający się najczęściej między łopatkami, okolicach szyi oraz w odcinku lędźwiowym.

Kolejną poważną konsekwencją długotrwałego garbienia się są duszności i problemy z oddychaniem. Zgarbione ciało zmniejsza swobodę pracy płuc i przepony, przez co organizm z czasem staje się niedotleniony. To z kolej pociąga za sobą osłabienie oraz pogorszenie funkcjonowania wszystkich organów wewnętrznych.

Istnieje również jeden skutek nie mający nic wspólnego ze zdrowiem. Osoba przygarbiona sprawia wrażenie nieśmiałej, niepewnej siebie i bojaźliwej, co z kolei może utrudnić kontakty z innymi i skazać nas na porażkę. 

___

Redakcja Zdrowo Bardzo