War on Cancer - pierwsza charytatywna gra wspierająca chorych na raka

Monika Piorun
05.05.2017 15:14
War on Cancer - pierwsza charytatywna gra wspierająca chorych na raka
fot. Fundacja Onkologiczna Alivia

W tej grze nie da się umrzeć. Można dać za to upust emocjom, "spuścić łomot" atakującym nas nowotworom i... pokazać im, gdzie raki zimują! Kiedy stracimy siły, statek kosmiczny zabierze nas na rekonwalescencję a my obejrzymy reklamy, z których dochód wesprze podopiecznych Fundacji Onkologicznej Alivia.

Rak czai się wszędzie. Atakuje młodych i starych, dużych i małych. To wróg, z którym bestialsko chciałoby się rozprawić większość pacjentów onkologicznych.

Bezpłatna aplikacja, którą można pobrać z Apple Store na nasze smartfony, nie szerzy jednak agresji. Może za to solidarnie pomóc wszystkim, którzy potrzebują wsparcia podczas trudnego procesu leczenia. 

Pokaż nowotworom... gdzie raki zimują!

W świecie przypominającym wnętrze ludzkiego organizmu gracz staje się wojownikiem próbującym powstrzymać inwazję atakujących go nowotworów. Ma po prostu strzelać do "raków" przypominających bestie rodem z klasycznych komiksów. Te z nich, które się przemieszczają, są bardziej niebezpieczne i mają symbolizować przerzuty nowotworowe.

Kiedy skończy nam się amunicja, możemy ją po prostu dokupić. Niewielkie kwoty zasilą konto Fundacji Alivia, która zajmuje się pomocą osobom cierpiącym na nowotwory. Dokonywanie jakichkolwiek opłat jednak nie jest wcale konieczne. Można tylko oglądać reklamy a dochód z ich wyświetleń powędruje do potrzebujących.

W tej grze - zupełnie inaczej niż w rzeczywistości - po prostu się nie umiera. Kiedy stracimy siły przyjedzie po nas specjalny statek kosmiczny, na pokładzie którego przejdziemy rekonwalescencję i będziemy mogli nabrać ochoty do dalszej walki z wrogimi rakami. Punkty zdobywamy podczas gromadzenia przeciwciał, które mogą nam pomóc unicestwić wrogie nowotwory.

Wirtualna gra - realna pomoc

Zrzut ekranu 2017-05-05 o 15.10.41 1

fot. facebook.com/Fundacja Alivia

Jedna z najbardziej znanych na świecie agencji reklamowych Saatchi&Saatchi, wielokrotnie nagradzane studio Platige Image oraz wydawca gry - 11 bit studios - zdecydowały się wziąć udział w inicjatywie pro bono i pomóc podopiecznym Fundacji Alivia wykorzystując innowacyjny mechanizm fundraisingowy, zsynchronizowany z programem Skarbonka oraz kontami chorych, którymi opiekują się wolontariusze.

Gracze mogą wybrać pacjentów, których chcą wesprzeć za pomocą mikropłatności dokonywanych podczas zakupu dodatkowej amunicji do walki. Im więcej czasu przeznaczymy na grę, tym bardziej będziemy mogli pomóc chorym.

Aplikacja powstała w ramach kampanii "Wojna z Rakiem", dzięki której udało się zebrać już 3 mln zł na wsparcie osób walczących z nowotworami.

Solidarność zamiast litości

Gra ma przyczynić się do zmieniania wizerunku osób cierpiących na raka. Chorym nie potrzebna jest nasza litość, tylko solidarność. Jeśli umożliwi się im tylko odpowiednie środki potrzebne do leczenia, będą w stanie zrobić wszystko, by pokonać nowotwór. Potrzebna jest im tylko szansa na to, by stanąć do walki z wyniszczającą ich chorobą.

Grę można bezpłatnie pobrać tutaj: App store

Zagłosuj

Czy korzystasz z bezpłatnych aplikacji na smartfony?

Liczba głosów:

______

Redakcja zdrowie.radiozet.pl/π