Zapuść wąsy i... sprawdź, jak się chronić przed męskimi nowotworami!

Monika Piorun
26.10.2017 15:27
Zapuść wąsy i... sprawdź, jak się chronić przed męskimi nowotworami!
Fot. Movember Polska

Przez cały listopad na terenie całego kraju będzie można zrealizować bezpłatne badania USG jąder. Rusza kolejna edycja kampanii społecznej Movember - poruszającej temat profilaktyki raka gruczołu krokowego i jąder. Symbolem akcji są wąsy. Panowie zachęcani są, by dbanie o zarost połączyli z troską o własne zdrowie.

Movember 2017: Niech moc Wąsów będzie z Wami!

Idea Movember narodziła 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy Wąs w ciągu 30 dni listopada.

Okazało się wówczas, że Wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 14 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie Wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

"Wąstopad" w Polsce - zapuść wąsy i zadbaj o zdrowie

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 14.39.25

Ruch Movember Polska narodził się wśród Polaków przebywających na Wyspach Brytyjskich, gdzie mieści się centrala Movember dla Europy. W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania Wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w globalnej historii Movember, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Udało się wtedy przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Ambasadorami akcji zostali siatkarze Mistrza Polski, drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

Zrób badania... dla jaj

Jak co roku celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15. a 35. rokiem życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku – nawet 45-letnich.

- Dzięki serii bezpłatnych badań, okolicznościowym meczom piłki ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach społecznościowych, organizatorzy kampanii Movember chcą w tym roku przebadać ponad 2000 osób - mówi Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan Światełko, zdradzając przy okazji, że:

Staramy się, by w listopadzie wszyscy kojarzyli Wąsy z męskim zdrowiem i sami zaczynali interesować się własnym.

Siła Wąsów w starciu z męskimi nowotworami

Dzięki wsparciu wielu firm dla polskich Wąsaczy, Movember Polska 2017 będzie kolejną, niezwykłą kampanią promującą męskie zdrowie. Aby rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia, kampania promować będzie wiedzę na temat nowoczesnych, nieinwazyjnych metod wczesnego wykrywania nowotworów jąder i prostaty.

W ramach kampanii Movember Polska 2017 po raz drugi realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające młodszych panów do oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia sobie nawyków dbania o swoje zdrowie intymne - np. poprzez regularne samobadanie jąder.

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 15.10.11

fot. movember.org

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn

  • 02 XI - Wrocław, SkyTower
  • 04 XI - Bielsko Biała, Galeria Sfera
  • 10 XI - Kraków, Galeria Bronowice
  • 12 XI - Lublin, Tarasy Zamkowe
  • 18 XI - Międzynarodowe Targi Poznańskie
  • 19 XI - Poznań, Galeria Malta
  • 19 XI - Kędzierzyn-Koźle, Odrzańskie Ogrody
  • 22 XI - Warszawa, Hala Koszyki
  • 24 XI - Łodź - Pasaż Łódzki
  • 26 XI - Trójmiasto - CH Batory
  • 28 - 29 XI - Katowice, CNTI UE

W rolę ambasadorów kampanii wcielają się w tym roku szczypiorniści wszystkich drużyn PGNiG Superligi, którzy wzięli udział w tworzeniu serii niecodziennych spotów - historii, opowiadających o różnych aspektach męskiego zdrowia.

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 14.42.54 1

___

zdrowie.radiozet.pl/π