Co spakować do kosza piknikowego? Jedzenie i napoje

Materiał partnerski
09.07.2020 08:00
Co spakować do kosza piknikowego? Jedzenie i napoje

Kosz, koc, pyszne jedzenie i picie, miękka trawa, grono najlepszych znajomych to niezbędne składniki udanego pikniku. Co zatem zabrać do kosza piknikowego, by smakowało, syciło, przyprawiało o dobry humor? Sprawdź 5 pomysłów na piknikowe napoje i potrawy.

Wyprawa na łono natury z koszem piknikowym to jedna z największych atrakcji lata, ale zanim osiedlisz się w zacienionym miejscu i zaczniesz piknikować, zadbaj o odpowiednią zawartość kosza. Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim zdrowe, orzeźwiające, ale sycące przekąski i napoje. Nie zabieraj obiadu, odpuść sobie kolety i zupy w słoikach, postaw na kolorowe kanapki, sezonowe owoce, pachnące lemoniady.

Przysmaki na piknik: przekąski i napoje

Kanapki Caprese

Sałatka Caprese to kwintesencja włoskich smaków. Możesz ją przyrządzić w niekonwencjonalny sposób.

Świeżą ciabattę (może być chrupiąca bagietka) przekrój na pół i z każdej połówki wyjmij trochę miękkiej części chleba, by powstało zagłębienie. Następnie posmaruj połówki zielonym pesto lub oliwą, połóż listki bazylii, plasterki mozzarelli i pachnących pomidorów. Zamknij kanapkę i owiń w papier do kanapek.

Możesz także przed wyjściem na piknik podgrzać kanapki w opiekaczu. Duży wybór domowych opiekaczy do kanapek znajdziesz w sklepach Max Elektro.

Orzeźwiająca lemoniada

Lemoniada ma gasić pragnienie, orzeźwiać i przede wszystkim smakować. Dobra lemoniada to nie tylko woda, cytryna i cukier.

Jeśli chcesz zrobić najlepszą lemoniadę na piknik, zmieszaj lekko gazowaną (niskonasyconą CO2) Muszyniankę z miodem i sokiem wyciśniętym z cytryny lub limonki, listkami świeżej mięty lub gałązkami świeżego rozmarynu. Dodaj ulubione, orzeźwiające owoce pokrojone w kostki – najlepszy będzie arbuz, melon lub duże kawałki brzoskwini.

Odstaw lemoniadę do lodówki przynajmniej na godzinę lub podawaj z kostkami lodu.

Spring Rollsy

Spring Rollsy to doskonały pomysł na zdrowy posiłek. Potrzebujesz tylko papieru ryżowego, makaronu ryżowego i ulubionych warzyw.

Papier ryżowy po namoczeniu w wodzie mięknie, można go łatwo zwijać. Na papier ryżowy wykładaj odrobinę makaronu, pokrojoną w paseczki marchewkę, czerwoną kapustę, zielonego ogórka, posiekaną kolendrę lub miętę. Wszystko zawiń w papier.

Sos zrobisz z miodu, octu ryżowego, sosu sojowego i czosnku.

Infografika2(1)

Arbuzowe smoothie

Aby zrobić pyszne, kremowe smoothie z arbuza potrzebujesz dobrego blendera kielichowego lub zwykłego blendera z dodatkowym pojemnikiem – wszystkie znajdziesz w sklepach Max Elektro.

Miąższ arbuza oddziel od skóry i wyjmij pestki. Pokrojonego arbuza włóż do blendera i miksuj do uzyskania kremowej papki. Smoothie należy schłodzić lub podawać z lodem i plasterkiem limonki.

Domowy hummus

Łatwa, szybka i sycąca przekąska? Odpowiedź może być tylko jedna – domowy hummus.

Aby zrobić popularną pastę z ciecierzycy potrzebujesz: szklankę ziaren ciecierzycy, kilka łyżeczek pasty tahini, 4 łyżki soku z cytryny, czosnek, małą szklankę zimnej wody, łyżeczkę kuminu i szczyptę soli.

Możesz użyć ciecierzycy z puszki lub surowej (namoczyć ją i podgotować). Gdy ziarna ostygną, dodaj do nich resztę składników (oprócz wody) i blenduj na gęstą pastę. Następnie dolewaj zimnej wody (powoli i ostrożnie) i znowu blenduj, by pasta stała się gładka i puszysta.

Hummus podawaj z pietruszką i oliwą, jedz pałeczkami z surowej marchewki, selera, zielonego ogórka.