Co jeść latem? 10 owoców, które zawierają najwięcej wody

Materiał partnerski
30.06.2020 13:14
Co jeść latem? 10 owoców, które zawierają najwięcej wody

Latem, kiedy temperatura wzrasta, bardzo ważne staje się utrzymanie nawodnienia organizmu. Podczas, gdy butelka wody ugasi pragnienie, warto sięgnąć też po owoce, które orzeźwiają i uzupełniają zapotrzebowanie na płyn. Zapewniają również niezbędne składniki odżywcze, witaminy, minerały i błonnik. Zobacz, jakie owoce warto jeść latem. 

Jedzenie owoców bogatych w wodę może mieć kilka korzyści zdrowotnych oprócz nawodnienia organizmu. Takie owoce są mało kaloryczne, a zatem mogą sprzyjać odchudzaniu, są bogate w składniki odżywcze, a także mają zdolność wypłukiwania toksyn z organizmu.

Oto niektóre owoce o najwyższej zawartości wody, po które warto sięgnąć w upalne dni. 

1. Arbuz

Arbuz to owoc, który składa się głównie z wody. Jest też bogaty w wapń, magnez, potas i sód. Są to wszystkie niezbędne sole nawadniające, które mogą utrzymywać nawodnienie organizmu przez długi czas.

Jest też bogatym źródłem likopenu, pigmentu roślinnego, który odgrywa kluczową rolę w obniżaniu ryzyka chorób serca. Dodatkowo obecna w arbuzie cytrulina - pomaga w produkcji aminokwasu argininy, co zwiększa układ odpornościowy.

2. Truskawki

Truskawka jest jednym z najbardziej orzeźwiających owoców. Woda z truskawkami jest połączeniem, które daje spory zastrzyk energii. Warto to wypróbować szczególnie po treningu. 

Truskawki są bogatym źródłem witaminy C, manganu, kwasu foliowego, potasu, witamin z grupy B i niezbędnych flawonoidów. Wysoka zawartość błonnika obecnego w truskawkach ułatwia również  trawienie.

3. Brzoskwinie

Słodkie i soczyste brzoskwinie to świetne nawilżające jedzenie. Ten orzeźwiający owoc ma właściwości przeciwzapalne i pomaga w utracie wagi. Ze względu na wysoką zawartość witaminy C brzoskwinie są uważane za jedne z najbardziej przyjaznych dla skóry produktów spożywczych. Brzoskwinie są wypełnione beta-karotenem, likopenem i luteiną, które są niezwykle dobre dla naszych oczu i serca.

Uwaga: Nie obieraj brzoskwini, pozbawiona skórki sprawia, że jest mniej odżywcza, ponieważ sama skóra zawiera wiele witamin.

4. Melon kantalupa

Niskokaloryczne kantalupy są zdrową alternatywą dla wielu deserów. Ten super nawadniający owoc zawiera aż wody 90%. Woda z dodatkiem kantalupa jest doskonałym napojem do picia latem.

Zaledwie jedna porcja kantalupa zapewnia około połowę dziennego zapotrzebowania na witaminy A i C. Jest również bogata w luteinę i zeaksantynę, które są dobre dla zdrowia oczu. Woda z dodatkiem kantalupa jest doskonałym napojem do picia latem. 

5. Ananas

Wyjątkowo soczystym owocem jest ananas. Jest nie tylko smaczny, ale i zdrowy - bogaty w witaminę C, mangan i błonnik. Ananas ma również wiele właściwości przeciwzapalnych, które mogą pomóc złagodzić ból gardła i ból brzucha.

Infografika1(2)

6. Morela

Morele o niskiej zawartości kalorii i wysokiej zawartości błonnika mogą poprawić trawienie, wygląd skóry i chronić wzrok. Morele, stanowiące zdrowy dodatek do płatków śniadaniowych, mogą być również idealnymi przekąskami dzięki bogatej dawce składników odżywczych i dużej zawartości wody.

7. Pomarańcze

Pomarańcza może być jednym z tych owoców, które warto wybrać  po treningu. Powód jest oczywisty - szybko nawilża organizm i dodaje energii. 

Ten niskokaloryczny i bogaty w składniki odżywcze owoc znany jest również jako silny przeciwutleniacz.

8. Jabłka

Produkty o niskiej gęstości kalorycznej, takie jak jabłka, mają zwykle wysoką zawartość wody i błonnika. Średnie jabłko ma tylko 95 kalorii. Woda nie tylko wypełnia, ale także znacznie obniża gęstość kaloryczną żywności. W jednym badaniu stwierdzono, że całe jabłka są znacznie bardziej sycące niż np. sok jabłkowy.

Jedzenie błonnika spowalnia trawienie pokarmu, co sprawić, że czuje się bardziej pełnym przy mniejszej ilości kalorii. 

9. Grejpfrut

Soczysty grejpfrut jest jednym z najzdrowszych owoców na świecie. Prawie 91% tego owocu składa się z wody. Sok jest również doskonałym napojem na letnie upały.

Warto wiedzieć też o tym, że niskokaloryczne grejpfruty są też bogate w przeciwutleniacze, które zwalczają raka.

10. Pomidor 

Tak, pomidor to owoc, choć wielu myli go z warzywem. Ten niesamowity owoc jest nie tylko bogaty w składniki odżywcze, ale także w wodę. Soki, sosy, sałatki – istnieje wiele sposobów na delektowanie się pomidorami. Pomijając doskonałe nawadnianie owoców, pomidory mają wiele korzyści zdrowotnych. Są znane przede wszystkim z wysokiej zawartości potasu, który pomaga regulować krew. Regularne jedzenie pomidorów może uchronić skórę przed niektórymi warunkami spowodowanymi ekspozycją na słońce.