20 mln zł kary za nieuczciwe reklamy suplementów diety?

13.09.2017 17:29

Jeśli koncerny farmaceutyczne będą wprowadzały klientów w błąd sugerując, że suplementy diety mają działanie lecznicze, będą musiały zapłacić gigantyczne kary pieniężne - takie plany ma Główny Inspektor Sanitarny. 

20 mln zł kary za nieuczciwe reklamy suplementów diety?

fot. pixaby.com/CC0 Public Domain

W ramach przeciwdziałania negatywnym skutkom nadużywania suplementów diety sanepid planuje wprowadzenie przepisów, które oprócz ogromnych grzywien za wprowadzanie pacjentów w błąd, będą nakazywały m.in. umieszczenie na co najmniej 20 proc. powierzchni opakowań napisu o treści:

"

Suplement diety jest środkiem spożywczym, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety. "

W spotach radiowych i reklamach telewizyjnych będzie się zaś musiał pojawić ten sam komunikat - albo w postaci napisu na ekranie, albo jako materiał przeczytany przez lektora. 

"Konar już nie zapłonie... " - chyba że ze wstydu!

Za sugerowanie leczniczych właściwości suplementów może grozić najwyższy przewidywany przez Główny Inspektorat Sanitarny wymiar kary - nawet... 20 mln zł.Jeśli koncernom farmaceutycznym zostanie udowodniony celowy zamiar wprowadzania klientów w błąd np. poprzez podawanie fikcyjnych nazw chorób lub przypadłości, którym mają zapobiegać dane preparaty, będą musieli zapłacić ogromne kary. Kiedy nowe przepisy miałyby wejść w życie? Jak podaje serwis Gazeta Prawna "najbardziej rygorystyczna ustawa w tej kadencji parlamentu" miałaby wejść w życie wraz z najbliższą nowelizacją prawa farmaceutycznego.

Zagłosuj

Czy Twoim zdaniem wprowadzenie milionowych kar na nieuczciwych producentów suplementów diety to dobry pomysł?

___

zdrowie.radiozet.pl/π