Chcesz schudnąć? Najlepiej jeść... dwa posiłki dziennie! Nowa teoria

25.07.2017 17:19

Myślisz, że utrzymaniu szczupłej sylwetki sprzyjają małe, za to częste posiłki? Naukowcy z Kalifornii obalają ten mit! Najnowsze wyniki wieloletnich badań wskazują, że utracie wagi najbardziej sprzyja zjadanie dwóch wartościowych dla organizmu dań w ciągu dnia i unikanie przekąsek.

Chcesz schudnąć? Najlepiej jeść... dwa posiłki dziennie! Nowa teoria

fot. East News

Teorii na temat sposobów żywienia, które mają nam pomóc w zrzucaniu zbędnych kilogramów, jest wiele. Żadna cud-dieta nie sprawi jednak, że bez wysiłku pozbędziemy się nadwagi. Zdaniem badaczy z Uniwersytetu Loma Linda najskuteczniejszym sposobem na to, by nie utyć, jest racjonalny sposób żywienia.

Na łamach prestiżowego "Journal of Nutrition" eksperci udowodnili, że utrzymaniu smukłej sylwetki bardziej sprzyja jedzenie dwóch posiłków dziennie (w tym śniadania) niż spożywanie kilku małych dań, w stosunkowo krótkich odstępach czasu.

Do takich wniosków udało się dojść Amerykanom we współpracy z Czechami z Instytutu Medycyny Klinicznej i Eksperymentalnej w Pradze po przeanalizowaniu danych zgromadzonych wśród ponad 50 tys. osób powyżej 30. roku życia, których stan zdrowia oraz wskaźnik masy ciała (BMI) śledzono przez 7-8 lat.

W badaniu uczestniczyli również Adwentyści Dnia Siódmego, uważani za "najzdrowszy kościół świata". Większość wyznawców nie je mięsa, powstrzymuje się od nadużywania alkoholu, palenia papierosów i sięgania po wszelkie używki lub stosuje się do zasad odżywiania zgodnych z Biblią.

Jakie zasady żywienia sprzyjają tym, którzy się odchudzają?

Specjalistom zależało, by zdefiniować czynniki, które w największym stopniu sprzyjają spadkowi wagi. Na podstawie zgromadzonych informacji udało się ustalić, że najlepsze efekty osobom odchudzającym się daje:

  • jedzenie tylko dwóch posiłków dziennie,
  • zachowywanie 18-godzinnej przerwy pomiędzy ostatnim a pierwszym posiłkiem,
  • zjadanie największego posiłku w ciągu doby w czasie śniadania (którego nie warto pomijać) lub obiadu (nigdy podczas ostatniego posiłku w ciągu doby),
  • pamiętanie o tym, by zawsze jeść śniadania!
dietka
fot. mojzagrebinfo, pixaby.com, CC0 Public Domain

Co sprawia, że szybciej tyjemy?

  • jedzenie więcej niż 3 posiłków w ciągu doby,
  • spożywanie najbardziej kalorycznego dania w ciągu doby wieczorem (podczas ostatniego posiłku),
  • częste sięganie po przekąski (nawet niewielkie).

Jak przekonuje współautorka badań - dr hab. Hana Kohleova - wyniki, jakie udało się uzyskać mogą stanowić potwierdzenie starej zasady: "Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę a kolacją podziel się z żebrakiem". Zdaniem ekspertów wyrobienie sobie takich nawyków żywienia procentuje wraz z wiekiem i jest zauważalne zwłaszcza po 60. roku życia. Osobom, które spożywają najbardziej kaloryczne posiłki w ciągu dnia a nie na noc i są w stanie stosować się do tej zasady przez dłuższy czas, łatwiej utrzymywać prawidłową wagę. Są też przez to mniej narażone na nadwagę i otyłość.

źródło: EurekAlert!

Chcesz sprawdzić, czy Twoja waga jest prawidłowa? Wykorzystaj nasz kalkulator!

Zagłosuj

Ile posiłków wciągu dnia zwykle jadasz?

_______

zdrowie.radiozet.pl/π