Nadchodzi jesień. Przygotuj się do niej!

07.10.2015 12:34

Jesień piękne wygląda na zdjęciach, ale deszcz, wiatr i niska temperatura nie wpływają dobrze na nasz organizm. Dlatego w tym czasie powinniśmy szczególnie zadbać o naszą odporność.

Nadchodzi jesień. Przygotuj się do niej!

fot. Przeziębienie i grypa. Jak dbać o zdrowie jesienią [PORADNIK]

Sezon przeziębień i grypy uważamy za otwarty! Jesienią nasz system odpornościowy ma przez sobą sporo wyzwań. Co zrobić, żeby uniknąć kichania, wiecznie zakatarzonego nosa i długich kolejek u lekarzy?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że nawet zwykłe przeziębienie trzeba odpowiednio wyleczyć. Bagatelizujemy naszą chorobę i normalnie chodzimy do pracy, czego skutki mogą być o wiele gorsze niż nam się wydaje. Nieleczona choroba może skończyć się dla nas groźnymi powikłaniami. Właśnie dlatego powinniśmy zadbać o swoje zdrowie!

Jak dbać o odporność jesienią?

Pamiętaj, że przemęczony organizm jest zdecydowanie bardziej podatny na wszelkiego rodzaju infekcje. Dorosły człowiek potrzebuje ok. 8 godzin snu w ciągu doby. Naszą odporność osłabiają też sytuacje stresowe. Okazuje się, że nasz system nerwowy jest ściśle powiązany z nerwowym, dlatego powinniśmy dbać o to, żeby nasze ciało i umysł miały trochę czasu na relaks i wyciszenie.

W walce z infekcjami nie pomagają nam też używki, takie jak alkohol, papierosy i kawa. Znajdują się w nich substancje, które niszczą zapasy witaminy C i inne mikroelementy niezbędne do odpowiedniej ochrony organizmu.

W walce o zwiększoną odporność organizmu warto też zwrócić uwagę na ciekawą radę specjalistów. Lekarze podkreślają, jak ważny jesienią jest ruch. Dlatego warto wybrać się na 30-minutowy spacer, pójść na basen lub pojeździć na rowerze. Formę aktywności możemy dobrać odpowiednio do swoich upodobań. Ważne, żeby się po prostu ruszać.

Dieta wzmacniająca odporność

W diecie, która zapewni nam wzmocnienie naszej odporności, musi znaleźć się dużo owoców i warzyw. Ważne, żeby były one bogate w witaminy A, C i E, które znaleźć możemy np. w: szpinaku, pomidorach, truskawkach, marchewce czy papryce. Warto też sięgnąć po jogurty z żywymi kulturami bakterii i zioła, takie jak żeń-szeń.

Nie zapominaj też o wspaniałych właściwościach czosnku. Jest on bogaty w białka, węglowodany, witaminę C czy allicynę, która działa bakteriobójczo.

Pamiętaj, żeby o swoje zdrowie dbać przez cały rok. Łyknięcie garści tabletek gdy zrobi się zimno nie sprawi, że cudowanie unikniesz zarażenia. O swój organizm powinieneś zacząć dbać już latem. Jeśli odpowiednio wcześnie się za to zabierzesz, to na pewno uda Ci się uniknąć częstych wizyt u lekarza.

Jeśli nie jesteś pewny, czy uda Ci się dostarczyć organizmowi sił na walkę z infekcjami za pomocą zdrowej diety, warto sięgnąć po małe „wspomaganie” w postaci odpowiednich suplementów. Ważne, żeby zwrócić uwagę na ich skład. Muszą się tam znaleźć składniki, które idealnie uzupełnią naszą dietę, zwłaszcza w odpowiedni zapas witaminy C i cynku. Takim środkiem będzie np. Gripovita , który polecany jest nie tylko dla osób wzmacniających swoją odporność, ale także dla tych, które walczą z pierwszymi objawami choroby.

Gripovita zawiera 75 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 150 proc. na cynk. A to wszystko w jednej saszetce!

W opakowaniu znajdziemy też wyciąg z czarnego bzu, naturalne koncentraty soków z czarnej porzeczki i maliny, które zawierają organiczne barwniki, aminokwasy, cukry i rutynę – znane ze wzmacniania naszej odporności. Suplement podawany jest w formie ciepłego napoju, który doskonale rozgrzeje nasz organizm!

Zdrowo Bardzo/ MR