Zapuść wąsy i... sprawdź, jak się chronić przed męskimi nowotworami!

26.10.2017 15:27

Przez cały listopad na terenie całego kraju będzie można zrealizować bezpłatne badania USG jąder. Rusza kolejna edycja kampanii społecznej Movember - poruszającej temat profilaktyki raka gruczołu krokowego i jąder. Symbolem akcji są wąsy. Panowie zachęcani są, by dbanie o zarost połączyli z troską o własne zdrowie.

Zapuść wąsy i... sprawdź, jak się chronić przed męskimi nowotworami!

fot. Movember Polska

Movember 2017: Niech moc Wąsów będzie z Wami!

Idea Movember narodziła 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy Wąs w ciągu 30 dni listopada.

Okazało się wówczas, że Wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 14 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie Wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

"Wąstopad" w Polsce - zapuść wąsy i zadbaj o zdrowie

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 14.39.25

Ruch Movember Polska narodził się wśród Polaków przebywających na Wyspach Brytyjskich, gdzie mieści się centrala Movember dla Europy. W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania Wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w globalnej historii Movember, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Udało się wtedy przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Ambasadorami akcji zostali siatkarze Mistrza Polski, drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

Zrób badania... dla jaj

Jak co roku celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15. a 35. rokiem życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku – nawet 45-letnich.

- Dzięki serii bezpłatnych badań, okolicznościowym meczom piłki ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach społecznościowych, organizatorzy kampanii Movember chcą w tym roku przebadać ponad 2000 osób - mówi Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan Światełko, zdradzając przy okazji, że:

"

Staramy się, by w listopadzie wszyscy kojarzyli Wąsy z męskim zdrowiem i sami zaczynali interesować się własnym. "

Siła Wąsów w starciu z męskimi nowotworami

Dzięki wsparciu wielu firm dla polskich Wąsaczy, Movember Polska 2017 będzie kolejną, niezwykłą kampanią promującą męskie zdrowie. Aby rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia, kampania promować będzie wiedzę na temat nowoczesnych, nieinwazyjnych metod wczesnego wykrywania nowotworów jąder i prostaty.

W ramach kampanii Movember Polska 2017 po raz drugi realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające młodszych panów do oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia sobie nawyków dbania o swoje zdrowie intymne - np. poprzez regularne samobadanie jąder.

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 15.10.11
fot. movember.org

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn

  • 02 XI - Wrocław, SkyTower
  • 04 XI - Bielsko Biała, Galeria Sfera
  • 10 XI - Kraków, Galeria Bronowice
  • 12 XI - Lublin, Tarasy Zamkowe
  • 18 XI - Międzynarodowe Targi Poznańskie
  • 19 XI - Poznań, Galeria Malta
  • 19 XI - Kędzierzyn-Koźle, Odrzańskie Ogrody
  • 22 XI - Warszawa, Hala Koszyki
  • 24 XI - Łodź - Pasaż Łódzki
  • 26 XI - Trójmiasto - CH Batory
  • 28 - 29 XI - Katowice, CNTI UE

W rolę ambasadorów kampanii wcielają się w tym roku szczypiorniści wszystkich drużyn PGNiG Superligi, którzy wzięli udział w tworzeniu serii niecodziennych spotów - historii, opowiadających o różnych aspektach męskiego zdrowia.

Zrzut ekranu 2017-10-26 o 14.42.54 1

___

zdrowie.radiozet.pl/π